Huomenna suuntaan rakastamaani kaupunkiin ja aloitan samalla vuoden 2011 Euroopan kiertueeni, matka kulkiessa kolmen maan halki. Reitin varrella pääsen toivottavasti ottamaan aurinkoa, huvittelemaan kaivatun ystävän kanssa, tekemään hieman ostoksia, iltakävelyille jokien varteen sekä aamiaiselle yhden maailman tunnetuimman nähtävyyden juureen. Matka-aikani on 11 päivää kaikkineen ja käsittää neljä hotellia, kaksi lentoa ja kolme junamatkaa.

Tällä hetkellä pakkailen ja luulin jopa oppineeni jotain, kun tavaroita rinkkaan survoessa huomasin niiden yllättävästi mahtuvan sinne ja jättävän jopa minun mittakaavassani runsaasi tilaa ympärilleen. Kuitenkin kurkistaessani vielä "viimeisen kerran" vaatekaappiin tein jälleen kasan löytöjä ja tällä hetkellä olen jo tutummassa tilanteessa karsimassa tavaraa pois. Tästä se kuitenkin lähtee.

Lentoni lähtee aamulla aikaisin ja nukkumatti kolkuttelee jo ovelleni kellon soidessa 4:15. Noin kahden tunnin lennon päässä minua odottaa tuo aikoinaan jaettu kaupunki, jossa voin yhä tuntea selkeän puolieroja. Kaupunki, jossa olut virtaa ja aurinkoinen ilmapiiri näkyy paitsi taivaalla, myös ihmisten kasvoilla ja hintataso on vielä tänä päivänä edullisempi kuin Suomessa. Kaupunki, jossa olen jo useamman kerran todennut olevan vähän kaikkea. Olen ollut tuossa kaupungissa töissä, jolloin asuin siellä pidemmän aikaa. Sen jälkeen olen palannut noille juurilleni useita kertoja ja nyt on jälleen aika nähdä paikka kesäisissä tunnelmissa. Toivottavasti lämpöä riittää, tosin säästä huolimatta ei tämä kaupunki jätä minua koskaan kylmäksi.

Pyrin bloggailemaan lisää matkani varrelta, vaikka tällä kertaa loman puitteissa kone saa jäädä koti-Suomeen ruikuttamaan. Tämän vuoksi kuvia matkalta tulee luultavasti harvemmin ja voi olla että kerron matkastani enemmän vasta palattuani kotiin.

Hyvää yötä, kauniita unia ja lomakuvia! :)